Lelaki Kaya.

kenapa saya cari lelaki kaya? ia adalah untuk menyenangkan mak bapak saya,saudara mara saya dan sahabat handai saya.bukanlah saya ingin mengikis harta, tapi sebagai anak yang paling tua saya ingin menghadiahkan sebuah rumah untuk mak saya, kereta baru untuk ayah saya, berjalan sakan bersama makcik-makcik saya dan menghabiskan masa bersama-sama sahabat saya.terlampau berangan kan saya? tapi itulah cita-cita saya.

tidaklah perlu terlampau kaya sehingga mempunyai harta berjela-jela,jalan dikelilingi orang berbadan sasa dan rumah sebesar istana.cukuplah sekadar mempunyai kereta dan rumah sahaja supaya tidak perlu saya hantar mak ayah saya ke rumah orang tua.harap di simpangkanNYA.sungguh sedih rasanya kalau perlu menjadi nyata.saya tidak mahu menjadi anak yang DERHAKA.

itulah sebab mengapa saya mencari lelaki kaya.ia adalah untuk kesenangan keluarga saya dan bukan untuk saya. tapi semua ketentuan datang daripada-NYA.kita hanya mampu memohon kepada-NYA agar dia yang di jodohkan untuk kita,seperti yang kita pinta. saya tidak memilih sebenarnya.saya terima seadanya walaupun dianya hanya orang biasa.saya sanggup bersusah payah bersamanya asalkan dia sayang saya selamanya.

walaupun siapa awak sebenarnya,cepatlah datang jumpa saya.saya tunggu awak di rumah orang tua =)

0 comments:

Post a Comment